Creëer een opgeruimd bureau
Geplaatst op in Opruimen
Een post-it hier, een stapel papieren daar, drinkbeker van de vorige dag en een verwelkte plant: is dit hoe uw bureau (op kantoor) er doorgaans uitziet? Dan wordt het tijd om orde in deze chaos te creëren. Voordat u het weet loopt het de spuigaten uit en kunt u niets meer terug vinden. Een bureau is immers bedoeld om aan te werken, maar wanneer het ongeorganiseerd is geldt dat waarschijnlijk ook voor uw hoofd waardoor u zich niet goed kunt concentreren. Wij leggen in deze blog uit hoe u deze werkplek netjes maakt én ervoor zorgt dat dit zo blijft.
Papieren rompslomp
Brieven, enveloppen, boeken en visitekaartjes gaan vaak een eigen leven leiden op het bureau. Zoek daarom uit wat u nu echt wilt en moet bewaren. Visitekaartjes bergt u op in een speciaal mapje, boeken die u uit hebt gunt u een tweede leven bij de kringloop en beantwoorde brieven gooit u weg. Zo, dat ruimt al lekker op. Alleen de belangrijkste papieren horen op het bureau thuis, geordend in een lade. Om te voorkomen dat belangrijke papieren zoek raken kunt u deze opslaan in de Cloud. Dat is veilig werken en voorkomt een hoop papieren rompslomp.
Kabels netjes wegwerken
Een bron van ergernis zijn allerlei kabels en snoeren op en rondom het bureau. Werk deze zo veel mogelijk weg met behulp van kabelgootjes. Ook een modem en stekkerdoos kan aan het zicht worden onttrokken met speciale kabelboxen. Niet alleen oogt het geheel hierdoor netter, het is ook een stuk veiliger doordat er minder kans is dat men struikelt over rondslingerende snoeren.
Beperk accessoires tot een minimum
Allerlei accessoires zoals een overvol pennenbakje zorgen ook voor een rommelig aanzicht op het bureau. Beperk dit soort dingen tot een minimum. Ook dingen zoals een nietmachine, notitieblokjes en andere zaken bergt u op in de bureaulade. Hebt u toch veel dingen die u per se moet bewaren maar is er geen plek voor? Huur dan een opslagruimte. Daar bergt u bijvoorbeeld het oude archief droog en veilig op tot het moment dat u het nodig hebt. Zo creëert u rust in de ruimte waar u werkt, wat de focus ten goede komt.