Pak de bronnen van rommel aan
Geplaatst op in Opruimen
Een opgeruimd huis is een leeg hoofd zeggen ze vaak. Maar dan moet het eerst wel daadwerkelijk opgeruimd zijn. Dus beginnen bij de kern, de hoofdzaak van de rommel in huis. Hoe u dat het beste doet leggen we u in deze blog uit.
Apparatuur en aanverwante zaken
Een toetsenbord, muis, beeldscherm en andere computerzaken; altijd handig om te bewaren. Dat denkt u tenminste. Maar ga eens bij uzelf na of u het ooit nog weer gaat gebruiken. Inmiddels hebt u alles al vernieuwd en zult u dit echt niet meer nodig hebben. Datzelfde geldt ook voor andere apparatuur. De oude televisie, stofzuiger of doos met kerstlampjes die het niet meer doen. Alles pakt u in een hoekje bij elkaar in de kleder, garage of andere ruimte. Wachtend op… ja, op wat eigenlijk? Kijk ook eens naar uw keukenapparatuur. De mixer die u nooit meer gebruikt, de snijmachine en de popcornmaker. In de keukenkastjes past het allang niet meer dus ook dit is al ergens in dezelfde hoek belandt. Zoek alles uit en breng kapotte apparatuur weg naar de milieustraat. Spullen die het nog wel doen maar niet meer worden gebruikt gunt u een tweede leven. Bij de kringloopwinkel zijn ze er blij mee.
Kleding
Het is bewezen dat we kleding heel slecht weg kunnen doen. Met als resultaat uitpuilende kasten en dozen vol op de zolder. Gooi alles bij elkaar en begin met uitzoeken. Dat truitje waar u zo verzot op was, hoe lang hebt u dat eigenlijk al niet meer gedragen? Of die super strakke broek, hebt u echt de illusie dat u die ooit weer aan kunt? Maak stapeltjes en breng kleding die u echt niet meer draagt naar de kledingcontainer of kringloop. Wat nog een optie is of waar u dierbare herinneringen aan bewaart, zoals uw trouwkleding, pakt u in dozen en brengt u naar een opslagruimte die u hebt gehuurd.
Laat het niet oplopen
Wanneer u de rommel in huis geen kans geeft om op te lopen houdt u het overzichtelijk en netjes. Regelmatig de boel uitzoeken en direct wegdoen wat u toch niet meer gebruikt is hierbij het advies. Dit bespaart u enorm veel opruimwerk achteraf en zorgt ervoor dat u alles beter kunt overzien.